-
Az Ön bevásárlókosara még üres!
A pénztárgép vásárlása csak első hallásra tűnik bonyolult folyamatnak, valójában nagyon egyszerűen és gyorsan beszerezheti üzletébe a pénztárgépet. Az online pénztárgép vásárlása két lépésből áll, az első a mobil kommunikációhoz szükséges előfizetői szerződés megkötés, a második pedig a pénztárgép megszemélyesítése, üzembe helyezése.
1) Előfizetői szerződés
Az előfizetői szerződés megkötésére azért van szükség, mert az online pénztárgépekben GSM modul van, ami segítéségével az összegyűjtött forgalmi adatokat a pénztárgép elküldi a NAV szervereire. Az OPTIMA online pénztárgépekben a Mobil Adat Kft. biztosítja az internet hozzáférést, aminek a havidíja 1500-Ft + áfa / hó. Meglévő vezetékes, vagy mobil internet nem használható a pénztárgéphez.
A szerződés kötéshez szükséges dokumentumok, amiket magával kell hoznia a vásárláshoz:
Ha az előfizetői szerződést nem az aláírási címpéldányon szereplő személy köti meg, akkor szükséges még egy meghatalmazás.
2) Pénztárgép beüzemelése
A pénztárgép megszemélyesítésekor rögzítjük az Ön vállalkozása adatait a pénztárgép fejlécében, beprogramozzuk a használni kívánt ÁFA gyűjtőket, igény esetén beállítjuk az összeg korlátozásokat a véletlen elütések kivédésére.
Az online pénztárgép megszemélyesítéséhez, beüzemeléséhez szükséges egy regisztrációs kód, amit a NAV-nál lehet igényelni. Az üzembe helyezési kód igénylése díjmentes. Üzembe helyezési kódot a PTGREG adatlap beküldésével lehet igényelni.
A PTGREG adatlap kitöltéséhez és beküldéséhez segítséget nyújthat könyvelője és a NAV oldalán található Kitöltési Útmutató.
Az üzembe helyezési kódot a kérelem benyújtásától számított 5 napon belül megküldi Önnek a NAV (a tapasztalatok szerint, általában 2 nap alatt megérkezik a kód).
A pénztárgép vásárlása körülbelül 20 percet vesz igénybe, ennyi időre van szüksége az értékesítő kollégáknak, hogy megkössék az előfizetői szerződést, és megszemélyesítsék a pénztárgépét. Lehetőség van interneten történő vásárlásra, vagy helyszíni üzembe helyezésre is. Ezekben az esetekben a fenti, pirossal jelölt dokumentumokat elegendő email-ben elküldeni.